placuszki twarogowe z amarantusem
Dietoterapia,  Przepisy

Placuszki twarogowe z amarantusem

Lubicie śniadania na słodko, czy na słono? Ja zdecydowanie wolę tofucznicę z awokado i pieczarkami, ale mój mąż uwielbia zacząć dzień na słodko. Rozejrzałam się więc o świcie po mojej kuchni w poszukiwaniu czegoś fajnego i smacznego i proszę bardzo, śniadanie gotowe. Placuszki twarogowe z amarantusem to bardzo prosty przepis, który z pewnością spodoba się wszystkim porannym łasuchom.

Oczywiście nie byłabym sobą, gdybym nie napisała kilku słów na temat amarantusa. Otóż, jeśli będziecie mieć okazję kupić liście tego pseudo zboża, korzystajcie. Są źródłem wielu witamin i składników mineralnych, np. zawierają 5 razy więcej żelaza niż szpinak. Liście amarantusa nazywane są pokarmem życia, ponieważ dostarczają również cennych karotenoidów, które odgrywają dużą rolę w prewencji chorób sercowo – naczyniowych. Liście amarantusa można kupić online, a także na większych targach. W necie można znaleźć sporo przepisów, postaram się, aby i u mnie jakiś zagościł 😉

Wracając do nasion, amarantus jest świetną alternatywą dla osób z nadwrażliwością / nietolerancją bądź alergią na gluten. Ale to także świetne źródło białka dla weganów i wegetarianów. W białku amarantusa obecne są wszystkie aminokwasy egzogenne, wśród których jest bardzo dużo lizyny, tryptofanu i aminokwasów siarkowych, a jego wartość biologiczna przewyższa zawartość tych składników niż w białku mleka krowiego. Szarłat (amarantus) jest bogatym źródłem żelaza, którego jest więcej niż w mięsie. Stwierdzono również dużą zawartość witamin z grupy B oraz witaminy C i E. Spożywanie amarantusa to także ochrona środowiska, ponieważ cechą szarłatu jest zdolność intensywnego wiązania dwutlenku węgla pochodzenia atmosferycznego, co ma wpływ łagodzący na efekt cieplarniany. Wprowadzenie zatem amarantusa do naszego menu wpisuje się w zasady diety planetarnej.

Jak widzicie, moje placuszki twarogowe z amarantusem to nie tylko smaczne i zdrowe śniadanie, ale pomysł na ochronę środowiska.

placuszki twarogowe z amarantusem

Składniki:

  • ser twarogowy chudy – 250 gramów
  • 2 jajka
  • płatki owsiane – 40 gramów (4 duże łyżki)
  • amarantus ekspandowany – 60 gramów
  • olej rzepakowy do smażenia – 2 łyżki
  • ulubione przyprawy, polecam wanilię!

Sposób wykonania:

Ser twarogowy należy zblendować z jajkiem, a następnie dodać amarantus i wymieszać. Odstawić na 5 minut, aby amarantus napęczniał, a w tym czasie zmielić płatki owsiane na mąkę. Dodać mąkę do masy, wymieszać i smażyć na rozgrzanym oleju, po 2 – 3 minuty na stronę. Z podanych proporcji wychodzi około 15 – 16 placuszków, czyli dwie porcje.

P.S. jeśli wolicie, aby przepis był lekki placuszki twarogowe z amarantusem można również upiec.

Wartości odżywcze na 1 porcję (około 6 -7 placuszków):

  • energia – 479 kcal
  • węglowodany – 35,8 gramów, w tym cukry ogółem 0,6 gramów,
  • białko – 38 gramów
  • tłuszcz – 19 gramów
  • błonnik pokarmowy – 3,3 gramów

Smacznego 🙂

P.S.2 Więcej na temat amarantusa możecie przeczytać w artykule wydawnictwa naukowego kosmos – problemy nauk biologicznych.

0 0 głosy
Article Rating
Subskrypcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chciałabym wiedzieć co na ten temat myślisz, fajnie jeśli zostawisz komentarzx
()
x