Ciasto gruszkowe z prażonym słonecznikiem
Przepisy

Ciasto gruszkowe z prażonym słonecznikiem

Co jakiś czas robię przegląd w mojej kuchni, żeby „wyczyścić” wszystkie te produkty, którym powoli kończy się termin przydatności do spożycia. Wczoraj przywiozłam młode gruszki ze wsi, lekko twarde ale bardzo soczyste. Trzeba było je szybko zjeść ze względu na siniaczki, które sobie nabiły po upadku z drzewa. W lodówce marniała mi limonka, a w szufladach zalegały ziarna słonecznika. I tak powstało ciasto gruszkowe z prażonym słonecznikiem, sokiem z limonki i sporą dawką kardamonu. Oczywiście w wersji FIT, bo na kaszy jaglanej i płatkach owsianych, z dodatkiem erytrytolu.

Składniki:

  • kasza jaglana – 150 gramów (suche ziarna);
  • płatki owsiane – 100 gramów;
  • mąka owsiana – 50 gramów;
  • około pół kilograma gruszek u mnie dokładnie wyszło 650 gramów;
  • jedna szklanka mleka, może być roślinnego;
  • dwie duże łyżki masła, około 20 gramów;
  • jedno jajko, bądź łyżka zmielonego siemienia lnianego;
  • dwie duże łyżki słonecznika;
  • trzy duże łyżki erytrytolu, bądź cukru czy innego słodzika;
  • sok z jednej limonki;
  • kardamon, ja użyłam 3 małe łyżeczki.

Sposób przygotowania:

Zapewniam, że ciasto gruszkowe z prażonym słonecznikiem to wersja dla tych, co nie lubią się przemęczać w kuchni ;). Kaszę przed ugotowaniem przepłukałam dwa razy wrzątkiem a następnie ugotowałam. Płatki owsiane zalałam mlekiem i również ugotowałam. Kaszę i płatki zblendowałam i odstawiłam do ostudzenia. Gruszki umyłam a następnie pokroiłam w kostkę i dusiłam na maśle z dodatkiem kardamonu i soku z limonki. Pestki słonecznika uprażyłam na patelni bez tłuszczu a następnie zmieliłam. Do ostudzonej kaszy i płatków dodałam mąkę oraz erytrytol, następnie jajko, zmielony słonecznik oraz podduszone gruszki na maśle z limonką. Całość dokładnie wymieszałam i przełożyłam do formy do pieczenia. Piekłam 60 minut w 180 stopniach, zaś po upieczeniu zostawiłam ciasto w piekarniku do całkowitego ostudzenia.

P.S. Ciasto gruszkowe z prażonym słonecznikiem jest na bazie kaszy jaglanej, dlatego też warto poczekać aż ostygnie. Zaraz po upieczeniu konsystencją będzie przypominać bardzo gęstą kaszkę, niż ciasto. Przepis jest na około 10 porcji, oczywiście to zależy od wielkości porcji. Polecam Wam również mój jabłecznik z bakaliami.

Wartości odżywcze na 1 porcję (około 150 gramów):

  • wartość energetyczna – 202 kcal
  • białko – 5,8 gramów
  • węglowodany – 37,6 gramów, w tym cukry – 7,8 gramów
  • tłuszcz – 5,6 gramów
  • błonnik – 5 gramów

Smacznego 🙂

5 1 głosuję
Article Rating
Subskrypcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chciałabym wiedzieć co na ten temat myślisz, fajnie jeśli zostawisz komentarzx
()
x