kopytka z kaszy jaglanej i tofu
Przepisy

Kopytka z kaszy jaglanej i tofu

Jestem ogromna fanką mącznych dań takich jak kopytka, pierogi czy kluski leniwe. Uwielbiam pieczywo i makarony. Po prostu mączne wyroby skradły moje kulinarne serce i podniebienie. Wiadomo jednak, że są to posiłki dość wysokokaloryczne i zazwyczaj mało zbilansowane. Postanowiłam poszukać zdrowszych alternatyw i tak powstały kopytka z kaszy jaglanej i tofu. Zdecydowanie zdrowsze niż ich mączna wersja i w dodatku mniej kaloryczna. U mnie dzisiaj na stole zagościły w towarzystwie sosu pieczarkowo – grzybowego.

Wiem, że wiele osób podchodzi bardzo sceptycznie do soi, dlatego też zachęcam do przeczytania mojego artykułu, soja – fakty i mity. Zanim skreślicie soję ze swojego menu, najpierw przeczytajcie mój artykuł. Dowiecie się z niego, że soja ani nie jest rakotwórcza a wręcz przeciwnie, ma silne działania antynowotworowe i co najważniejsze – nie zaburza gospodarki hormonalnej. Poza tym jest cennym źródłem wapnia, potasu czy witamin z grupy B.

Składniki:
  • 100 gramów kaszy jaglanej niegotowanej
  • kostka tofu, w moim przypadku 180 gramów
  • 3 łyżeczki mąki ziemniaczanej, czyli około 24 gramów
  • 2 łyżki bułki tartej, czyli około 20 gramów
  • 2 łyżki oleju rzepakowego
  • mąka do posypania tortownicy
  • ulubione przyprawy: ja dodałam trochę sosu sojowego, pieprzu ziołowego, ostrej papryki i soli
Sposób przygotowania:

Kaszę ugotować według przepisu na opakowaniu, a następnie ostudzić i zblendować wraz z tofu. Do masy dodać mąkę ziemniaczaną, bułkę tartą oraz olej i przyprawy. Wyrabiać ciasto aż składniki dobrze się połączą. Kasza jaglana po zblendowaniu jest idealnym kleikiem, ale gdyby ciasto nie kleiło się zbyt dobrze można dodać jeszcze odrobinę mąki ziemniaczanej.

Następnie na tortownicę należy wysypać odrobinę maki i w części ciasta wyrabiać kopytka. W międzyczasie należy zagotować w garnku wodę z odrobiną oleju. Kopytka wrzucać do gotującej się wody i wyciągać po tym jak wypłynął na wierzch. Kopytka idealnie smakują zaraz po wyciągnięciu z wody, ale polecam je również podsmażyć.

Wartość odżywcza na 100 gramów:
  • wartość energetyczna – 236 kcal
  • białko – 10,5 gramów
  • tłuszcz – 7,2 gramów
  • węglowodany – 32,3 gramów
  • błonnik – 1,3 gramów

Smacznego 🙂

5 1 głosuję
Article Rating
Subskrypcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chciałabym wiedzieć co na ten temat myślisz, fajnie jeśli zostawisz komentarzx
()
x