nowe zalecenia żywieniowe
Edukacja żywieniowa

Nowe zalecenia żywieniowe

Narodowe Centrum Edukacji Żywieniowej wydało nowe zalecenia żywieniowe, które są uzupełnieniem Piramidy Zdrowego Żywienia i Aktywności Fizycznej. Nowe zalecenia żywieniowe przedstawiają w trzech krokach jak w prosty sposób odżywiać się zdrowiej. Wielkich zmian nie ma, ale gorąco Was zachęcam do zapoznania się. A przede wszystkim do podjęcia tych kroków, aby zmienić swoje nawyki żywieniowe na lepsze.

Talerz zdrowego żywienia.

Zwróćcie uwagę na myśl przewodnią – jedz różnorodne produkty każdego dnia. Dieta ma przede wszystkim odżywiać nasz organizm, dostarczyć niezbędnych makroskładników, abyśmy mieli energię. Poza tym w produktach znajdują się makroskładniki takie jak witaminy i minerały, które są nam niezbędne. Regulują pracę wielu układów i narządów, dbają o prawidłowy stan skóry, włosów i paznokci. Wpływają również a nasze samopoczucie i odporność. Warto zatem jadać różnorodne posiłki i produkty spożywcze, aby w bilansie tygodniowym nie zabrakło nam żadnych makro- jak i mikroskładników.*

Nowe zalecenia żywieniowe
Źródło: ncez.pl

*Niestety wraz z pożywieniem, nawet bardzo różnorodnym, nie jesteśmy w stanie pokryć zapotrzebowania na witaminę D. Witamina D ogrywa znaczącą rolę w budowaniu odporności organizmu a także reguluje gospodarkę wapniowo-fosforanową. Sprawdź w jaki sposób jeszcze wpływa witamina D, oraz poznaj swoje zapotrzebowanie na nią.

Zalecenia zdrowego żywienia.

Tak, jak wcześniej wspomniałam, wystarczy podjąć trzy proste kroki, aby zacząć zdrowo się odżywiać. Zalecenia są opisane w bardzo prosty i zrozumiały sposób, sami zobaczcie 🙂

Nowe zalecenia żywieniowe według foodandmood.pl

To, co ja osobiście chciałabym dodać do nowych zaleceń to picie wody. Pamiętacie mój artykuł o pracy mózgu? Jeśli nie to serdecznie zapraszam, sprawdźcie sami jak bardzo ważne jest jej regularne spożywanie. Ogólnie wiadomo, że wodę trzeba pić, ale czy wiecie ile dokładnie? Zamieszczam Wam zatem wzór, dzięki któremu indywidualnie wyliczycie ile wody musicie pić dziennie.

Twoje dzienne zapotrzebowanie na wodę = 30 ml na 1 kg masy ciała*

*osoby, które uprawiają sport naturalnie wody powinny spożywać znacznie więcej.

Zatem moja propozycja 3 kroków, aby wypijać dzienne zapotrzebowanie na wodę jest następująca.
  1. Zacznij dzień do dużej szklanki wody. Możesz do wody dodać cytrynę, imbir bądź plasterki ogórka zielonego.
  2. Pij często, co kilka minut po kilka łyków, ułatwi Ci to wypracowanie nawyku picia wody.
  3. Staraj się wypić 5 – 6 dużych szklanek wody dziennie, oprócz codziennej kawy / herbaty / naparów ziołowych. Jest wiele aplikacji na telefon, które wysyłają przypomnienie i pomagają kontrolować ilość wypijanej wody.

0 0 głosy
Article Rating
Subskrypcja
Powiadom o
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
trackback

[…] drugie – sprawdź, czy Twoje posiłki bogate są w świeże warzywa i owoce. Zgodnie z najnowszymi zaleceniami żywieniowymi Twój talerz powinien składać się aż w połowie z warzyw. Jeśli w Twoich planach na śniadanie […]

1
0
Chciałabym wiedzieć co na ten temat myślisz, fajnie jeśli zostawisz komentarzx
()
x