Przepisy

Domowa chałwa z ziaren słonecznika

Odkąd pamiętam moją słabością jest chałwa. Każdy jej rodzaj, niezależnie z czego jest wykonana i jakie ma dodatki, jest moim numerem jeden wśród słodyczy. Dlatego postanowiłam zrobić taką swoją, domową klasyczną wersje chałwy na bazie nasion słonecznika. Nie jest to fit przekąska i nie jest to produkt wegański, ponieważ zawiera w swoim składzie miód. Natomiast nie jest utwardzana olejem palmowym i nie zawiera szkodliwych konserwantów.

Składniki.

Największym plusem domowej chałwy jest to, że wystarczą Ci tylko dwa składniki:

  • ziarna słonecznika – 400 g
  • miód – 150 g tj. około 6 łyżek

Z podanych proporcji wychodzi ponad 0,5 kg chałwy.

Sposób przygotowania.

Ziarna słonecznika należy uprażyć na patelni, ale nie można ich przypalić, wtedy chałwa będzie gorzka. Uprażone ziarna należy zmielić, ja nie mielę ich na drobny proszek z dwóch powodów. Po pierwsze lubię kawałki słonecznika w chałwie, a poza tym mam kiepski blender 😉 Miód należy lekko podgrzać w kąpieli wodnej jeśli ma bardzo gęstą konsystencję. Ja polecam używać miodu płynnego, nie trzeba będzie go wtedy podgrzewać. Jest to bardzo ważne, jeśli zależy Ci, by miód zachował swoje właściwości prozdrowotne. Składniki należy ze sobą połączyć, bardzo dobrze wymieszać, owinąć w papier i schładzać, aż masa będzie twarda. Ja schładzam w zamrażalce około godziny, żeby było szybciej. Chałwę należy przechowywać w lodówce, ale gwarantuje, że długo tam nie zagości 🙂

Wartości odżywcze na 1 plaster tj. 36 gram:
  • wartość energetyczna 186 kcal
  • białko – 7,7 gram
  • tłuszcz – 11,6 gram
  • węglowodany – 12,9 gram
  • błonnik – 1,6 gram

Smacznego 🙂

0 0 głosuję
Article Rating
Subskrypcja
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Informacje zwrotne w linii
Zobacz wszystkie komentarze
0
Chciałabym wiedzieć co na ten temat myślisz, fajnie jeśli zostawisz komentarzx
()
x